به نظاره و تماشا / اوکراین
روزهای اولی که پوتین حمله کرده بود اوکراین، عرزشی ها نمی دونستن چطوری خوشحالی کنن. فکر میکردن اربابشون یک هفته ای کیف پایتخت اوکراین رو میگیره و میشه قدرت برتر دنیا و اینا چون در جناح روسیه هستند قدرت میگیرند دیگه تحریم های آمریکا بی اثر میشه و خلاصه کلی رویابافی.
حالا روسیه توی باتلاق گیر کرده و نیروی نظامی اش داره مستهلک میشه، بحران گاز مدیریت شده و روسیه هم به جمع تحریمی ها پیوست و سهم اینا رو توی بازار قاچاق نفت هم گرفت و رقیبشون در بازار سیاه انرژی شده و ج.ا مجبوره نفتش رو خیلی ارزونتر بفروشه.
روسیه نه فقط میدون جنگ، بلکه خیلی جمعیت جوونش رو هم از دست داد. بحران شدید جمعیت دارن. پوتین به هدف اصلیش اضافه کردن چند میلیون روس زبان از خاک اوکراین به روسیه بود نرسید. الان علاوه بر ۱۲۰ هزار کشته، صدها هزار زخمی، حداقل یک میلیون مرد جوان هم از کشور فرار کردن. آینده جالبی در انتظار روسیه نیست.
به خاطر همین جنگ ج.ا دوبار زد زیر میز مذاکرات برجامی که ارباب قدرت میگیره قشنگ قوی میریم امتیاز میگیرم!
اوکراین فتح نشد، زمستان سرد تموم شد، برجام بی فرجام موند، ارزش ریال بیشتر از 40 درصد سقوط کرد. عرزشی هایی که یک سال پیش همین موقع داشتن رجز میخوندن که بی برجام میشم قدرت اول منطقه! الان دارن برای گوشت 500 تومنی ماله میکشن که چرا از شهروند و اتکا گوشت میگیرد؟ برید لرستان گوسفند زنده بخرید گوشتش کیلویی کمتر از دویست تومن میشه.